23948sdkhjf

Volvo tar prestigefull utmärkelse

Biltillverkaren prisas för sin design.
Den internationella Car Design Award juryn tllldelar Volvo Cars det eftertraktade Brand Design Language Award 2016.

– Vi är stolta för att få detta erkännande för det designarbete vi har gjort de senaste åren. När vi startade vårt arbete med Volvo XC90 visste vi att vi hade en chans att ta Volvo Cars varumärke och design i en ny riktning, sa designchef Thomas Ingenlath på Volvo Car Group, när han tog emot utmärkelsen under en prisceremoni i Turin, Italien.

Nya Volvo XC90 var ett första steg på företagets designresa ledd av Thomas Ingenlath. Den resan har nu följts upp av nya Volvo S90 och nya Volvo V90.

– Volvofamiljen innehåller många olika karaktärer – den starka och raffinerade, den eleganta och sofistikerade, den dynamiska och ungdomliga. Det vi har gjort med varumärkets design på Volvo är att ge plats för var och en av dessa typer, deras uttryck lyser igenom samtidigt som vi hyllar vårt fantastiska arv, sa Thomas Ingenlath.

Juryn för Car Design Award består av redaktörer och representanter för bil- och designtidningar från hela världen. Volvo Cars tog hem priset i kategorin Brand Design Language Award, genom att segra över konkurrenter som Mercedes-Benz, Jaguar, Renault och Kia.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.095