23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

3 anledningar att satsa på profilprodukter

När du vill nå en så stor publik som möjligt är det inte TV-annonsering du bör vända dig till. Svaret är istället profilprodukter. Undersökningar talar sitt tydliga språk när det kommer till den här frågan. Svenska folket fullkomligen älskar användbara profilprodukter eftersom det är saker man kan använda i vardagen. I denna korta text kan du läsa om varför profilprodukter är en så bra marknadsföring och hur du ska tänka när du tar fram profilprodukter till nästa företagsevent.

 1.  Uppskattad annonsering

Alla personer älskar att ta emot gåvor och profilprodukter uppfattas som presenter när du delar ut dem till existerande kunder eller eventuella kunder. Profilprodukter skapar en känsla av välbehag och tacksamhet hos kunder som ingen annan slags annonsering kan. Att kunder tänker på just ditt företag med tacksamhet är ett positivt skäl till att använda profilprodukter.

Pennor - ett bra exempel på en bra profilprodukt

Faktiskt kan det räcka med en vacker penna som profilprodukt för att skapa en effektiv annonsering för företaget. Det behöver inte vara krångligare än så - det viktiga är att mottagaren har användning för det. Och vem har inte användning för en penna?

Ett bra företag som säljer pennor med tryck är Axon Profil. Hos dem kan du själv designa och trycka pennor till ditt företag eller event. Se efter vilka pennor som Axon Profil erbjuder just ditt företag på deras hemsida. Med tusentals nöjda kunder är risken liten att du blir besviken!

2.  Profilprodukter är något folk kommer ihåg

Just pennor är den vanligaste profilprodukten och enligt undersökningar även den effektivaste produkten. Pennor används dagligen av dina kunder och genom att finnas till hands påminns kunder om ditt företag dagligen.

Dock bör du alltid satsa på en penna av kvalitet då du vill att pennan ska spegla hur ditt företag fungerar. Om pennan går sönder inom en vecka speglar det inte väl på ditt företag. Utan en penna av dålig kvalitet gör det motsatta av vad en profilprodukt bör göra.

Axon Profil erbjuder reklampennor av kvalitet som dina kunder kan använda i flera månader framöver.

3.  En billig form av annonsering

Eftersom du vill få ut så mycket som möjligt av din annonseringsbudget bör du alltid vända dig till profilprodukter. En penna har vanligtvis en livslängd på cirka åtta månader. Det vanliga är att en reklampenna byter ägare cirka tre till fyra gånger.

Detta innebär att en reklampenna inte endast används av den person som tar emot den. Exponeringen av din företagslogga maximeras med hjälp av en enkel penna.

Tipsa en kollega

0.047