23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

Peter Sjödahl ny försäljnings- och marknadsdirektör på Damstahl

Peter Sjödahl tillträder den 4 maj som ny försäljnings- och marknadsdirektör på Damstahl ab. Han lämnar posten som produktchef för rostfritt inom BE Group och ser fram emot att börja arbeta i ett företag som säljer enbart rostfritt stål.

Grossistföretaget Damstahl ab har Sveriges bredaste och djupaste sortiment av rostfritt stål. Tjänsten som försäljnings- och marknadsdirektör för Damstahl i Sverige är helt ny och ett steg vidare i förstärkningen av företaget. Peter Sjödahl kommer att ansvara för tre försäljningskontor i Malmö, Stockholm och Göteborg samt för marknadsavdelningen som finns på huvudkontoret i Malmö.

– Damstahl är sedan länge känt som en duktig leverantör av rostfritt stål och namnet har ett väldigt gott rykte hos kunderna, menar Peter Sjödahl.
– Det finns en stor potential för oss att växa ytterligare på den svenska marknaden. Mitt uppdrag är att se till att vi, utifrån den starka plattform vi har, lyckas med våra tillväxtplaner och satsningar trots den just nu svaga konjunkturen. Det är en utmaning som passar mig perfekt.

Peter Sjödahl har genom åren haft många olika typer av befattningar inom stål- och metallbranschen och började som säljare på Tibnor. 1999 blev han Sveriges då yngsta VD och koncernchef för ett börsnoterat bolag, metallföretaget The Empire AB. Från 2003 har Peter Sjödahl arbetat som produktchef för rostfritt inom BE Group. Nu senast med koncernansvar för såväl inköp som marknadsutveckling av rostfritt i samtliga tio länder som BE Group verkar i.

– Jag tycker att det ska bli kul att arbeta i ett företag som säljer enbart rostfritt stål. Jag är övertygad om att det är en styrka gentemot en del av våra konkurrenter som säljer många produkter. Kunder som köper rostfritt ställer stora krav på materialkunnande hos sin leverantör. De vill handla av experter, inte generalister, säger Peter Sjödahl.

Damstahl-gruppen har som mål att öka sin försäljning av rostfritt stål från dagens 80 000 ton till 120 000 ton år 2012. Koncernens goda ekonomi gör att företaget kan investera och växa även i tider då många andra företag skär ner på verksamheten. Genom satsningar på kunddialog, försäljning, marknad och logistik har Damstahl för avsikt att bli den leverantör av rostfritt stål som kunderna föredrar.

Damstahl ab
Cylindergatan 2
212 41 Malmö
Malmö stad
Sverige
VAT nummer: SE5562078534

Tipsa en kollega

0.063