Bli en aktiv utställare – skapa dialog
Uppseendeväckande aktiviteter i montern och satsningar i sociala medier – att skapa dialog är målet för Future Group som just nu förbereder sig för årets Elmia Subcontractor.
– Dialogen är ju den allra viktigaste när man deltar i en mässa. Vi har börjat planera mässmontern med bra stopp-effekter som ska attrahera besökarna och skapa nyfikenhet så att man vill stanna och prata med oss, berättar Mette Rosenstand, mässansvarig för Future Group, nordisk och europeisk distributör av programvara från Autodesk.
Och det är just som representant för Autodesk man ställer ut på Elmia tillsammans med tre återförsäljare; Cadcraft, NTI och Symetri.
Skapar mjukvara för alla som skapar
Förra året lockade Future Group med flera uppseendeväckande aktiviteter i montern för att beskriva bredden av vad Autodesk handlar om, nämligen att skapa mjukvara för alla som tillverkar och skapar något, allt ifrån bygg- och tillverkningsindustri till film- och spelproduktion.
Under årets Elmia Subcontractor laddar man för att visa besökarna det senaste av nästa generations mjukvara.
– Vi har varit utställare under många år även om det var första gången för mig förra året, berättar Mette.
Många leads efter mässan
Hon var positivt överraskad av hur många leads man faktiskt fick efter mässan.
– Faktum är att vi fortfarande följer upp de här kontakterna, bland annat med webinars som vi ska hålla nu i maj, då vi räknar med att nå ut med ny information och inspiration, säger Mette.
Inför höstens Subcontractor kommer Future Group definitivt att spinna vidare på förra årets vinnande koncept. Det handlar till exempel om att dra igång med aktiviteter i sociala medier i god tid innan mässan. Likaså att erbjuda aktiviteter och seminarier i montern.
Bra sätt att stärka varumärket
– Det fungerade väldigt bra för att stärka varumärket både för Autodesk och våra återförsäljare. Vi kommer också att satsa på matchmaking i Subcontractor connect som är en mycket bra möjlighet på mässan, säger Mette.
Förväntat utfall av mässan i höst?
– Självklart hoppas vi kunna stärka varumärket ytterligare. Och så hoppas vi förstås på många konkreta leads och potentiella affärer.