23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

Ökat intresse för Hydroscands förebyggande tjänster

Allt fler ser vinsten i att arbeta förebyggande och agera innan olyckan är framme menar Hydroscand som har uppmärksammat ett ökat intresse för tjänster med förebyggande underhåll.

Den ökade efterfrågan syns framförallt bland större bolag som genom förebyggande åtgärder, försöker undvika oplanerade driftstopp helt och hållet.

Hydroscand är marknadsledande inom slang och ledningskomponenter i Skandinavien. Utöver ett brett sortiment av slang och kopplingar, erbjuder Hydroscand även ett antal tjänster inom området. Den mobila slangservicen, SlangExpress, hjälper kunderna med såväl akuta slangbrott som förebyggande underhåll. Majoriteten av de arbeten som utförs av SlangExpress har sedan länge varit akuta slangbyten. Nu ser dock företaget en ny trend, där allt fler i stället försöker agera tidigt och på så vis undvika kostsamma driftstopp helt.

”Jag tror att det beror på flera faktorer. En av dessa kan vara att många blir mer försiktiga under pandemin och vill undvika oförutsedda, höga utgifter. Men sedan tror jag också att många företag helt enkelt räknar på det och inser att det finns stora summor att tjäna på att åtgärda problem innan det är för sent och samtidigt skydda såväl egen personal som miljön”, menar Emilia Lundstedt, försäljningsansvarig för SlangExpress i Sverige.

”Vi är kända för att hjälpa till med snabba slangbyten när läget är akut. Däremot känner inte alla till att vi även arbetar mycket med förebyggande åtgärder. En stor del av de jobb som SlangExpress utför är underhållsarbete vid planerade driftstopp – och här ser vi att efterfrågan ökar. Jag tror att det till stor del är en effekt av att våra kunder pratar med varandra och tipsar varandra om tjänster som de uppskattar”, tillägger André Broström, Konceptansvarig för SlangExpress.

Hydroscands tjänst Verkstadsöversyn lanserades i slutet av 2020 och intresset för tjänsten ökar hela tiden. Detta gäller även liknande tjänster, som diagnostik, provtryckning och underhåll som Hydroscand erbjuder.

”Den stora ökningen i efterfrågan syns framför allt i storstäderna Stockholm, Göteborg och Malmö”, berättar Emilia Lundstedt och fortsätter: ”Det är städer där alla har mer eller mindre bråttom och är vana vid att allt ska gå snabbt. När något går sönder, leder det till stora kostnader - men också ett stort stresspåslag. För att undvika detta börjar många istället säkra driften genom att planera in förebyggande åtgärder.”

Det är framför allt åkerier, verkstäder, entreprenadbolag och industrier som tar hjälp av Hydroscands underhållstjänster, men även maskinuthyrare av exempelvis truckar, maskiner, dumprar, liftar, lyftkranar eller bomliftar – där driften är helt beroende av välfungerade slangar.

SlangExpress är en rikstäckande tjänst och i storstäderna rullar ett flertal servicebussar. Detta innebär att Hydroscand har den kapacitet som krävs för att ta sig an även stora underhållsarbeten vid planerade driftstopp.

”Beroende på arbetets omfattning kan vi skicka det antal servicetekniker och servicebussar som krävs för att utföra underhållsarbetet på ett effektivt sätt, inom tidsramen för det planerade stoppet. Vid behov kan vi även hyra ut våra mobila slangverkstäder, så kallade HoseOnSites, till kunden för att säkerställa att allt finns på plats för snabba åtgärder vid behov”, berättar André Broström.

Underhållsarbeten kan utföras på dagtid, nattetid eller helger, allt beroende på kundens behov.

Hydroscand AB
Box 401
Besöksadress: Bogårdsvägen 43
128 06 Sköndal
Stockholms stad
Sverige
VAT nummer: SE5561307124

Tipsa en kollega

0.031