Accenture tecknar avtal med SSAB
Accenture ska hjälpa SSAB i Europa att utveckla sina affärstödjande funktioner inom ekonomi, säljadministration och inköp.
Specifikt kommer Accenture att ansvara för design, införande samt daglig leverans av leverantörsreskontra, kundreskontra, valda delar av säljadministration, operativt inköp och upphandling av utvalda varugrupper. Tjänsterna kommer att levereras med hjälp av Accentures globala leveransnätverk.
SSAB kommer dessutom att få tillgång till Accentures ledande branschkunskap, processer och analysförmågor för att utveckla sina affärstödjande funktioner ytterligare.
- Vi kommer att leverera de efterfrågade tjänsterna i en flexibel och kostnadseffektiv struktur vilket möjliggörs av standardiserade tjänster, konsekventa processer, enhetlig teknik och välutbildad personal som proaktivt arbetar med kontinuerliga förbättringar. Dessa komponenter gör det enklare för SSAB att uppnå högsta möjliga kapacitet på en utmanande marknad, säger Rikard Schröder, ansvarig för affärsområdet Resources på Accenture i Sverige