23948sdkhjf

Sandvik får ny kostym

Nu har Sandvik en ny visuell identitet, som de själva kallar det. Den nya kostymen ska illustrera bolagets avsikt att leda skiftet mot digitala och automatiserade industrier och positionen som teknologiledare.

Sandvikens vd och koncernchef Stefan Widing kommenterar uppgraderingen.

— Under de senaste åren har Sandvik i många avseenden blivit ett nytt bolag. Vi har stärkt våra världsledande positioner genom innovation och strategiska förvärv, och vi vill fortsätta att bygga vårt teknologiledarskap och driva produktivitets- och hållbarhetsförbättringar för våra kunder. Mot bakgrund av det så är det mycket glädjande att vi nu introducerar en ny, modern varumärkesidentitet och logotyp som passar väl med vårt syfte och vår strategi.

Den nya varumärkesidentiteten ska representera det nya, moderna bolaget som vilar på tre kärnelement: proaktiva partnerskap, framåtriktade lösningar och hållbara framsteg.

Inspiration till logotypen kommer från Sandviks logotyp från 1962 och är en hyllning till bolagets arv och historia. En ny symbol introduceras också som representerar framsteg och cirkularitet.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.063