23948sdkhjf

Nytt rekryteringskoncept hos Ovako: ”Kommer att sticka ut”

Stålproducenten Ovako börjar det nya året med ett nytt rekryteringskoncept.

Genom initiativet ”Green Metal Heads” kommer bolaget att göra en Sverigeturné präglad av en rebellisk anda för att locka pionjärer inom bland annat metallurgi och materialvetenskap.

Med inspiration från musikgenrer som Black Metal, Speed Metal och Heavy Metal vill Ovako testa ett helt nytt grepp att rekrytera på. Bland annat kommer stålbolaget att besöka studentmässor i Luleå, Stockholm, Örebro och Jönköping.

– Denna kampanj är en fantastisk möjlighet att visa upp Ovakos personlighet. Vi är ett bolag där en kan utvecklas och skapa verklig förändring från dag ett och vi hoppas att denna kampanj får den visibilitet som tillåter oss att utveckla hur just du kan vara del av ett hållbart samhälle, säger Martin Egholt, Head of Talent Acquisition & People Development, i en kommentar.

– Vi hoppas att denna kampanj kommer att sticka ut och locka fler examensstudenter och göra Ovako mer synligt, säger Saiva Zalkalns, Director and Head of Group Communications.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.093