Axelent blir guldpartner till HV71
Guldpartneravtalet innebär att företaget syns på målvaktshjälmen och spelarnas halsskydd samt på sargen i målområdet.
- När det gäller PR-aktiviteter tror vi på helhetsengagemang, men tidsbegränsade sådana. Nya satsningar ger ny publicitet och blir också ett lyft för vår egen organisation. När vi valde att satsa på speedway var det för att det är en spännande och snabb sport som då förstärkte Axelents kärnvärde snabbhet, säger Stefan Axelsson marknadschef Axelent AB, i ett pressmeddelande.
Enligt Stefan Axelsson är hockeymålvakten och målområdet, där det handlar om att skydda och aldrig tappa fokus på säkerheten, helrätt för Axelent eftersom företaget har utvecklats till en heltäckande leverantör inom säkerhet för bygg, industri och lager.
- Det är också ett område som får otroligt mycket exponeringstid i TV. Vi vill synas i media och i sporter som når en bred målgrupp, där våra kunder finns, säger Stefan Axelsson.