23948sdkhjf

Mingel från Automässan

270 stycken utställare från 13 nationer innebär rekord för Automässan som arrangeras för fjärde gången av Svenska Mässan i Göteborg på uppdrag av Sveriges Bildelsgrossisters Förening och Fordonsverkstadsutrustarna.
Mässan har öppet 15-18 januari och Metal Supply-redaktionen var på plats och pratade med några av våra medlemmar.

Det är första gången som EuroMaskin ställer ut på Automässan och syftet är framför allt att man vill visa sin nya torrångtvätt, som istället för vatten ger ifrån sig ånga. Ett miljövänligt alternativ för att tvätta stora enheter.

- Vi har haft flera besök i montern och vi har fått ett kvitto på att det finns intresse för vår nya produkt på marknaden, säger Mattias Peterzon, Managing Director på Euromaskin.

Under 2013 ökade Euromaskins omsättning med 20 procent och inför 2014 är man fortsatt positiv.

- Vi har satsat mycket på service, tidigare hade vi avtal med en servicepartner, men nu anställer vi en servicetekniker för att kunna erbjuda en helhet till kunderna, säger Mattias Peterzon.

Mattias Peterzon, Managing Director Euromaskin, visar den nya torrångtvätten.

Mattias Peterzon, Managing Director Euromaskin, visar den nya torrångtvätten.


I Lifts All:s monter vill företaget visa upp sin nya däcklyftare som innebär att medarbetare på däckverkstäder inte behöver lyfta av och på däcken för hand utan istället använder lyftaren. Nytt är också att Lifts All, inte bara säljer, utan även hyr ut den nya lyftaren. Under torsdagen företaget haft flera monterbesök.

- Vi ställer ut här för första gången, dels för att få feedback på intresset för vår nya däcklyftare, dels för att nå ut till kunder, säger Henry Rosendahl, Sales Manager.

Om 2014 tror Henry Rosendahl på en uppgång med 20 procent för företaget.

Henry Rosendahl, Sales Manager, testar Lifts Alls nya däcklyftare.

Henry Rosendahl, Sales Manager, testar Lifts Alls nya däcklyftare.


3M har ställt ut cirka 10 gånger på mässan och för tredje gången har de en egen monter, där de bland annat visar upp nyheter inom plastreparationer, slip- och spritutrustning.

- Syftet med vår medverkan är att visa upp vårt varumärke och nå ut till kunder, säger Ulf Modin, säljare.
Ulf Modin, säljare 3M

Ulf Modin, säljare 3M


Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.078