23948sdkhjf

Volvo satsar på Kina

Biljätten räknar med att den kinesiska marknaden blir den största i år.
Förra året sålde Volvo 61 146 bilar i Kina. I år räknar man med att försäljningen ökar till 80 000 bilar och därmed blir den kinesiska marknaden den största.
Under första kvartalet 2014 uppgick försäljningen till 25 procent fler Volvobilar jämfört med motsvarande period i fjol.

- Ökad efterfrågan på förstklassig säkerhet och goda miljöegenskaper gör Volvo mer attraktivt i Kina, säger Håkan Samuelsson, VD i Volvo Cars inför bilmässan i Peking, till Göteborgs Posten.
XC60 SUV och S60L säljer just nu bäst i Kina.

Avseende försäljning av premiumbilar i Kina förväntas en ökning med 20 procent under 2014.

Som Metal Supply tidigare skrivit, kommer tillverkningen av nuvarande XC90 att upphöra i Torslanda och flyttas till Daqing i Kina. Vid årsskiftet inleds serieproduktion av nya XC90 i fabriken i Torslanda.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.062