23948sdkhjf

Tre Guldägg till Volvo Lastvagnars kampanj

Volvo Lastvagnars kampanj fortsätter att vinna reklampriser för lanseringen av den nya lastbilsserien. Nu vinner kampanjen tre Guldägg i kategorierna Film, Hantverk och Integrerat.
Med publiksuccén The Epic Split i spetsen har Volvo Lastvagnars sex lanseringsfilmer för den nya lastbilsserien haft stora framgångar världen över. Hittills har filmerna visats över 100 miljoner gånger på Youtube. På årets Guldäggsgala vann kampanjen ett Guldägg i kategorin Integrerat och The Epic Split två Guldägg i kategorierna Film och Hantverk. Utöver de tre gulden vann Volvo Lastvagnars kampanj även Titanpriset 2014, ett specialpris för innovativ och inspirerande kommunikation.

- Det känns förstås extra roligt att vinna tre Guldägg eftersom det är svenska priser som delas ut på vår hemmaplan. Det är dessutom ytterligare ett bevis på att vi har lyckats i vår strävan att skapa kommunikation som engagerar och berör en bred målgrupp, säger Per Nilsson, PR-chef för Volvo Lastvagnar, i ett pressmeddelande.

Totalt var Volvo Lastvagnars kampanj nominerad till Guldägg i fyra kategorier: Digitalt, Film, Hantverk och Integrerat.

- När vi frågar lastbilsköpare som sett filmerna så säger nästan hälften att det nu är mer sannolikt att de väljer Volvo nästa gång. Bara det är ett tecken på att kampanjen har varit oerhört lyckad, säger Per Nilsson.

Guldäggsgalan 2014 hölls den 23 april i Stockholm. Bara två veckor tidigare tog Volvo Lastvagnars kampanj hem flest priser av alla nominerade i den amerikanska reklamtävlingen ADC Awards. Kampanjen vann även de prestigefyllda utmärkelserna Black Cube och Client of the Year.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.063