Kwintet tar hem order för 70 miljoner
Arbetet med att strukturera sortimentet ger nu resultat.
– Efter de senaste årens strukturarbete inom företaget då stor kraft lagts på sortiment, logistik och stödsystem har vi flyttat fokus till fältet och nya spännande produktlanseringar, säger Kwintet Sveriges VD Stefan Dinér.
Utökar säljorganisationen
Kwintet Sverige skapades 2012 när fyra bolag inom yrkesklädeskoncernen Kwintet Group fusionerades till ett. Sedan dess har ett omfattande arbete bedrivits för att renodla och koordinera portföljen av varumärken, inte minst sammanslagningen av Fristads och danska Kansas.
Enligt Stefan Dinér har den nya och vitt förgrenade sortimentstrukturen nu satt sig och med detta är företaget redo för nästa steg:
– Fram till hösten förstärker vi säljorganisationen med sex nya medarbetare, tre key accounts och tre fältsäljare. Vad det handlar om är att bli mer offensiva, men också att höja support för återförsäljarna genom större kapacitet till sambesök och andra affärsfrämjande aktiviteter.