23948sdkhjf

Atlas Copco investerar i internkommunikation

Atlas Copco satsar 40 miljoner kronor på att utveckla en ny kommunikationsmiljö för cirka 3000 medarbetare.
Avtalet innebär att leverantören TDC kommer att utveckla en kommunikationsmiljö för Atlas Copco. Den integrerade kommunikationslösningen innehåller bland annat telefoni, TDC Business Trunk och call center.

Totalt kommer 3 000 medarbetare använda lösningen på svenska Atlas Copco. Avtalsperioden är fyra år och affärsvärdet estimeras till 40 miljoner kronor.

– Målsättningen har varit att erhålla en säker och kostnadseffektiv lösning med hög kvalitet. Ett annat krav är att den skall ligga i linje med motsvarande lösningar vi har inom Atlas Copco-gruppen. Vidare vill vi minimera egna resurser för drift. Vi känner att TDC har förmåga att leverera detta och ser fram emot samarbetet samt att infria målsättningarna, säger Thomas Dahlgren, Vice President Atlas Copco AB, Manager Holding Nordic.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.081