Kraftig tillväxt för Boxon
Boxon i Kina visar återigen svarta siffror.
- Vi såg ett behov från många Skandinaviska och Europeiska kunder som har flyttat sin produktion till Kina att kunna erbjuda förpackningsmaterial och lösningar på plats. Att vi var en av de första Skandinaviska företagen som började erbjuda detta har lett till att vi utvecklat goda kundrelationer och en bred kundbas, berättar Tom Johnson, General Manager Boxon China, i ett pressmeddelande.
Kraftig tillväxt
Redan från start togs beslutet att implementera vår Skandinaviska affärsmodell i Kina, vilket visat sig ge stor framgång. Hittills i år har Boxon haft en tillväxt på över 50 % i försäljningsvolym och ökade marginaler mot förra året.
- Marknaden för utländska förpackningsföretag i Kina är nu mogen både på kund- och leverantörssidan. Vårt koncept som totalleverantör av förpackningar i kombination med vårt serviceerbjudande har fått ett rejält fotfäste, fortsätter Tom Johnson.
Inför nästa år planerar bolaget en liknande tillväxtökning.
- I närmsta planeringen ligger en ny logistikdesign tillsammans med våra strategiska partners för att öka vår lönsamhet och bättre möta kundernas leveranskrav, avslutar Tom Johnson.