23948sdkhjf

Hon ska ta Coromatic ut i världen

Coromatic stärker upp med ny marknadschef. Kathinka Ahlgren ska ta den växande koncernen ut i världen.
Som ett led i att ta steget utanför Norden har EQT-ägda Coromatic Group nu tillsatt en marknadschef, Kathinka Ahlgren, som ska leda det globala marknadsarbetet och fortsätta att stärka Coromatic-varumärket. Hon tillträder som CMO, Chief Marketing Officer, den 23 mars.

Kathinka Ahlgren har arbetat med marknadsföring i IT-branschen under 20 års tid och kommer senast ifrån det amerikanska IT-bolaget Axway där hon varit marknadsansvarig för Norden och norra Europa. Hon är specialiserad på komplexa tekniska B2B-lösningar, men har även arbetat nära såväl vd som säljchef i tidigare roller.

– Kathinkas tidigare internationella erfarenhet och djupa affärsförståelse gör henne till en nyckelperson för att fortsätta bygga vårt varumärke och ta Coromatic vidare ut i världen. Hon har en viktig roll för vår framtid och vi är glada över att ha hittat någon som delar våra höga ambitioner, säger Anders Tollsten, koncernchef på Coromatic Group, i ett pressmeddelande.

Får ny roll
Kathinka Ahlgren kommer att ta en ny roll i organisationen, där hon ansvarar för varumärket på hela den befintliga marknaden samt för att expandera bolaget till nya marknader. Till sin hjälp har hon ett team på åtta personer. Hon kommer även att tillhöra ledningsgruppen.

– Coromatic är starkt, stabilt och har kompetent personal med lång erfarenhet. Jag känner mig stolt över att de förstår kraften av stark marknadsföring och ser fram emot att bli en del av företaget och dess kultur, säger Kathinka Ahlgren.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.084