Avicii nästa stjärna i Volvos reklamstrategi
När Volvo Cars ikväll skriver nästa kapitel av ”Made By Sweden”- strategin är det tillsammans med världsartisten Tim ”Avicii” Bergling.
Avicii gör sin egen tolkning av låten ”I’m feeling good” tillsammans med sångerskan Audra Mae för att illustrera den nya riktning hans liv tagit efter flera års hårt turnerande.
Kampanjen går under namnet ”A New Beginning”.
– De senaste sex åren har jag varit ute på turné hela tiden, förutom de nio månaderna under min time-out. Jag gjorde ungefär 325 spelningar per år och reste mycket. Det kunde inte fortsätta så. Till slut fick jag omvärdera min situation och förändra min livsstil. Sverige är viktigt för mig, det är här jag samlar styrka och energi tillsammans med familj och vänner. Hela den här resan, med att omvärdera och börja om, är vad filmen och musiken handlar om. Det är en nystart för mig och en nystart för Volvo, säger Avicii.
I filmen möter tittaren Avicii på flera platser i Sverige som betytt mycket för honom. Bland de medverkande i filmen märks bland annat Tims mamma - den kända skådespelerskan Anki Lidén - samt halvbrodern Anton Körberg.
– Vi är glada att Avicii på det här sättet ville vara med och berätta sin historia. Även för Volvo är det en nystart, vi har arbetat hårt och länge med att ta fram våra kommande bilmodeller, där nya Volvo XC90 är först ut. Med den här bilen tar vi ett stort kliv in i framtiden genom att gå tillbaka till våra rötter. På så sätt är det här inte bara en ny bil, det är också lanseringen av ett nytt Volvo, säger Kristian Elvefors, vd för Volvo Car Sverige.