23948sdkhjf

Medieuppgifter: Varumärket AGA försvinner

Gasföretagets tyska ägare Linde Group väntas i höst ta beslut att varumärket AGA försvinner.
Det är tidningen Gefle Dagblad som är först med uppgifterna att AGA snart försvinner som varumärke.

Enligt Gefle Dagblads källor har de tyska ägarna Linde Group beslutat att varumärket ska avvecklas i höst.

AGA:s klassiska röda logotyp kommer därmed att bytas ut mot Lindes blåvita.

"På dagens globala marknad ser vi vikten av att ha ett globalt varumärke och för därför en diskussion om när och hur detta skulle kunna genomföras. Ett beslut förväntas att tas under hösten och vi räknar med att kunna informera vidare om detta innan årets slut", skriver företagets kommunikationsavdelning i ett mejl till tidningen.

Metal Supply har varit i kontakt med AGA:s informationschef Susanne E Andersson, som bekräftar att företaget kommer att gå ut med mer information om ett eventuellt varumärkesbyte.

Hur ser ni på att varumärket eventuellt försvinner?

– Vi har största respekt för de värderingar som AGA:s varumärke och långa tradition står för. Samtidigt har företaget – liksom världen – utvecklats. AGA verkar på en global marknad och ser värdet av att kunna ha ett globalt varumärke och utvärderar för närvarande hur ett eventuellt varumärkesbyte skulle kunna genomföras, säger Susanne E Andersson.

Vad innebär det för er och era kunder?

– Vi är fortfarande samma medarbetare som arbetar för att ge våra kunder bästa möjliga produkter och service. Det är kärnan i all vår verksamhet och det är inget vi kompromissar om.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.094