23948sdkhjf

Miltronic i säljoffensiv

Med utökad säljkår ska närvaron på marknaden öka.
Under våren genomförde automationsleverantören Miltronic sin största satsning hittills i företagets historia. Expansionen omfattade bland annat en nyutvecklad produkt- och tjänsteportfölj samt en breddning sin verksamheten, både för att vidareutveckla sin position hos maskinbyggare men också för att skapa efterfrågan på Miltronics produkter och tjänster inom infrastrukturprojekt och svensk basindustri.

I samband med satsningen krävs det nya säljare och experter. Därför har Miltronic nyligen tillsatt sex nya tjänster: tre vid huvudkontoret i Nyköping samt tre nya säljroller utspridda över landet.

– Det känns väldigt roligt och spännande att få arbeta med de nya, kompetenta medarbetarna vi nu välkomnat. I sina respektive roller kommer de att agera såväl expertresurser som ett bra stöd för kunderna, säger Krister Karlsson, försäljnings- och marknadschef på Miltronic, i ett pressmeddelande.

Av de nyanställda kommer tre personer att jobba med projektförsäljning runt om i landet. Det är Mathias Jönsson, Daniel Söderström samt Pavel Lander.

Andreas Wiberg kommer att ta affärsansvaret för Miltronic Systems. Hans roll blir att driva och stötta regionsäljarna i Sverige och Danmark att göra fler affärer med Systems.

Ny produktchef med ansvar för förskruvningar, kanalisation med mera är Jonas Karlsson som efterträder Patrik Lundberg.

Utöver dessa rekryteringar har Miltronic även utökat innesäljavdelningen från två personer till tre.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.066