23948sdkhjf

VVS-dragets vinnare korad!

Det blev Västerås Rörtjänst AB som drog det längsta strået och vann en Ford Ranger Super Cab i vinterns VVS-drag! Mia Wallin, dotter till chefen Tommy Wallin besökte VVS-draget i Västerås den 29 november. Hon gjorde då sin praktik i företaget och besökte Ahlsell tillsammans med en av montörerna.
- Detta kom som en total chock! Jag kan inte förstå att det är sant, säger Mia.

Mia studerar till Installationsingenjör på IUC KY i Katrineholm. Hon har 1,5 år kvar av sin utbildning och drömmen är att en gång börja arbeta i företaget. Även mamma Monica är engagerad i Västerås Rörtjänst. Hon har hand om all administration samt ansvarar för att allt runtomkring fungerar.

”Pappa behöver en egen bil”
Så lät Mias motivering på vinsttalongen. Bilen kommer att tillskrivas firman även om det var Mias förtjänst att bilen blev deras.

- Jag pluggar just nu och gjorde praktik under perioden då VVS-draget var i Västerås. Därför är det inte mer än rätt att bilen går till företaget och inte till mig personligen, säger den lyckliga vinnaren.

Hennes far var med och grundade företaget 1992 och sedan dess har företaget vuxit och etablerat sig i Västeråsregionen. Tommy Wallin har varit kund hos Ahlsell under många år. Han menar att den personliga kontakten med Ahlsells säljare är en av förklaringarna till att han väljer just Ahlsell som leverantör.

- Givetvis är även priserna en viktig del, men jag har fått en god relation med Ahlsells försäljningschef i Västerås vilket underlättar mycket.

Tommy Wallin brukar besöka alla Ahlsells aktiviteter. Det är ett bra tillfälle att få träffa leverantörerna och få ta del av viktig information. Han brukar också passa på att handla om det finns kampanjprodukter av intresse.

VVS-draget från norr till söder
VVS-draget startade i november i Norrland. Luleå var första orten av totalt 20. Ett 30-tal leverantörer inom VVS, isolering och ventilation har deltagit och varit på plats på samtliga orter som VVS-draget besökt. Tanken med aktiviteten är att Ahlsell får möjlighet att fördjupa relationen med kunderna samt att kunderna får möjlighet att ta del av värdefull information direkt från leverantörerna. Som ett extra plus fanns även ett stort utbud av kampanjprodukter under de aktuella dagarna. Många kunder passade på att köpa beredare, blandare och annat material till kanonpriser.

Vinstbilen
För att vara med i utlottningen av vinstbilen skulle man besöka samtliga montrar och få en stämpel av varje leverantör. När sedan turnén var avslutad drog en oberoende jury en vinnare.

Drygt 10 000 kunder besökte Ahlsell under VVS-turnén, vilket också var målsättningen.

- Det känns som om vi uppnådde det mål vi ville med aktiviteten. Det var ett nytt oprövat kort att turnera med en trailer runt om i landet. Kul att vi fick ett bra utslag, säger Mikael Falk, divisionschef VVS.

Han fortsätter:
- Det gick så bra att vi har beslutat att köra aktiviteten igen under 2009. Visst finns det små saker att förbättra, men i stort kommer vi att hålla samma linje.

Mikael Falk understryker också att det är viktigt att Ahlsells säljare får möjlighet att koncentrera sig på att locka kunder till aktiviteten istället för att lägga energi på praktiska detaljer. Därför har man hyrt in extern hjälp av en eventbyrå som följer hela turnén och ser till att allt praktiskt fungerar.

- Det lokala engagemanget har varit stort ute i landet. Tack vare det har VVS-draget blivit ett begrepp som vi kommer att föra vidare, avslutar en nöjd Mikael Falk.

www.ahlsell.se

Källa: Pressmeddelande från Ahlsell Sverige AB

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.25