23948sdkhjf

Arcam: Marknadsorganisation förstärks

Bolaget har utsett Bruce Bradshaw till Chief Marketing Officer och ansvarig för en ny central marknadsorganisation i koncernen.
Bruce Bradshaw kommer att leda och koordinera Arcams globala marknadsföring, inklusive varumärkesarbete och marknadskommunikation och stärka bolagets marknadsposition inom additiv tillverkning för flyg och ortopedi.

– Det är med glädje vi välkomnar Bruce Bradshaw, en välkänd veteran inom AM-industrin, till Arcam. Bruce kunskap och erfarenhet inom marknadsföring och inom additiv tillverkning kommer att stärka vår marknadsföring och hjälpa oss utveckla våra affärer för EBM, pulver och kontraktstillverkning, säger Magnus René, VD på Arcam.

Bruce Bradshaw var tidigare marknadschef för Stratasys i Nordamerika. Han har över 20 års erfarenhet inom kommunikation, PR, affärsstrategier, varumärkesbyggande, marknadsföring och affärsutveckling. Bruce Bradshaw har haft ledande marknadsbefattningar i olika mjuk- och hårdvaruföretag, bland annat hos Objet före fusionen mellan Stratasys / Objet, Empirix och Scitex.

Den nya marknadsorganisationen placeras på det nystartade kontoret i Woburn utanför Boston i USA.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.094