23948sdkhjf

Bombardier vill ha färre underleverantörer

Men tågjätten letar samtidigt efter nya samarbeten.
Det avslöjade Pär Isaksson, kommunikationschef på Bombardier Transition Sweden, under ett seminarium på underleverantörsmässan Elmia Subcontractor.

Järnvägsbranschen, som omsätter upp emot 1 600 miljarder kronor per år, växer också starkt i Sverige. Inte minst öppnar nya projekt som den nya stambanan Ostlänken mellan Linköping och Järna upp nya möjligheter för underleverantörer, samtidigt som Västlänken och nya tunnelbanelinjer i Stockholm är under uppbyggnad.

Men samtidigt som Bombardier vill krympa antalet underleverantörer letar tågjätten numera bredare efter nya samarbeten.

– Ibland är järnvägsindustrin ganska konservativ. Vi kan ha varit för snäva tidigare och enbart tittat på järnvägsleverantörer, sade han och berättade sedan vad de söker i en underleverantör, sade Pär Isaksson.

Han säger vidare:

– Vi vill ha långsiktiga relationer och att våra leverantörer ska följa med på resan runt om i världen. Det ska passa för vad vi gör i Sverige, liksom i England eller Spanien. Men det viktigaste är att helheten känns bra. Det räcker inte att bara ha en bra produkt.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.073