23948sdkhjf

Ny chefstrojka hos Audi

Audi Sverige förstärker ledningen med tre nya chefer.
I december hämtades försäljningschefen Peter Petersson från Seat. Nu får han nytt sällskap i ledningsgruppen då Audi Sverige utsett Tom Hedström till ny marknadschef samtidigt som Markus Ostermaier blir chef för produktmarknadsföring.

— Jag är glad över att välkomna en stark trio med gedigen kompetens till vårt team på Audi Sverige, säger märkeschef Marco Schubert, i ett pressmeddelande.

Tom Hedström, som tillträder 1 april, kommer närmast från reklambyrån Åkestam Holst där han varit kundansvarig projektledare under senaste tre åren.

— Audi är ett otroligt starkt varumärke på den svenska marknaden, vilket jag självklart ser fram emot att fortsätta utveckla och förädla tillsammans med både nya och gamla kollegor. Vi har förtroendet och förväntningar från både våra återförsäljare och huvudkontoret att leverera kommunikation på den kvalitets- och innovationsnivå som är självklar i våra produkter.

Markus Ostermaier kommer direkt från huvudkontoret i Ingolstadt där han varit anställd sedan 2007, senast i rollen som försäljningsansvarig för England.

— Den svenska bilmarknaden är speciell med en stor tjänstebilsmarknad och hög andel familjebilar, samtidigt som låg förbrukning och hållbar mobilitet är i fokus. Men min första och största personliga utmaning blir nog att lära mig svenska, säger Markus Ostermaier.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.076