Bosch servar på distans
Tack vara virtuella miljöer minskar kostnader för kunden.
Med det virtuella verktyget, Hägglunds InSight Live, kan Rexroths underhållspersonal genomföra fjärrsupport genom Virtual Reality, var som helst i världen. Det enda som behövs är internetuppkoppling, en smarttelefon, surfplatta eller dator.
– Hägglunds Insight Live är designad att fungera med begränsad bandbredd eller mobiluppkoppling och kan ändå skapa en kraftfull virtuella miljö med support i realtid, säger Gunnar Söderholm, försäljningschef Service på Bosch Rexroth, i ett pressmeddelande.
Bilder på händerna
Behöver kunden support på plats kan ingenjörerna kontakta Bosch Rexroths service team via en app. Appen etablerar omedelbart ljud- och bildanslutning till rätt applikationsspecialist på Bosch Rexroth.
Rexroth supportspecialist kan med hjälp av virtuella glasögon se allt kundens ingenjörer ser. Plattformen möjliggör också att överföra bilder på sina händer, verktyg, dokument och diagram i samma fönster. På så sätt kan Hägglundsspecialister på distans visa var ingenjören kan hitta den information som behövs och guida genom diagnos och lösning.
Sparar in på kostnader
Support på distans med felsökning och snabb serviceåtgärd kan spara stora kostnader för kunden.
– Med en virtuell plattform kan vi erbjuda ett antal tjänster på distans. Detta säkerställer att hjälp, stöd och specialistkunskap finns tillgänglig för både planerade och oplanerade situationer, säger Rory Moore, Service Business Development Manager - Hägglundsprodukter på Bosch Rexroth.
Hägglunds Insight Live är ett verktyg speciellt anpassad för att minska kundernas risker och kostnader.