23948sdkhjf

Fordonssegment prioriterat område vid SSAB:s tjänstecenter

Centren ska bidra med hjälp kring val av bland annat material och verkstadssupport.
SSAB har två tjänstecenter, så kallade Knowledge Service Center. Fordonssegmentet är ett prioriterat område. Design- och utvecklingsexperter vid dessa center ska bidra med hjälp till kunderna. Det framgår av ett pressmeddelande.

Centrens arbete sträcker sig längre än traditionell support, och de samarbetar nära med kunderna för att utveckla produkter och processer som passar deras specifika verksamheter, uppger SSAB.

Centren hjälper till med val av material, materialmodel, simulationer, utmattnings- och slitageberäkningar, verkstadssupport och -rekommendationer och support för produktionseffektivitet.

– Vi har två Knowledge Service Center, ett hos SSAB Europe och det andra hos SSAB Special Steels. Dessa center stödjer våra kunder med att göra kundernas produkter starkare och lättare, dessutom jobbar KSC hos Special Steels med applikationer som kräver en högre slitstyrka. Detta är i själva verket mycket djupgående teknisk support, säger Thomas Müller, avdelningschef på SSAB Europe.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.094