Husvagnstillverkaren ökar försäljningen kraftigt
Planerar flera viktiga lanseringar den närmaste tiden.
– När vi tog över Adria omsatte företaget 90 miljoner. Vi har nu en omsättning på 750 miljoner och är marknadsledande på husbilar och husvagnar i både Sverige och i hela Skandinavien. Det gäller i Sverige, Norge och FInland där vi är importörer, uppger Adrias vd Peter Blomqvist för Metal Supply.
Bolaget har fyra affärsområden. Dessa är Adria husvagnar, Adria husbilar och vans, Adrias mobila hem och tält samt Sun Living husbilar som är bolagets instegsmodell.
– Dels har vi lanserat ett helt nytt affärsområde för oss som är bostäder till campingplatser. Det är dels mobila bostäder samt ”Glamping tält” som är ett otroligt lyxigt ”tält” som står uppställda 3-4 månader på campingplatser. Glamping är det område inom semesterboende som ökar mest i Europa och Asien och vi tänker även lansera detta äventyrliga samt komfortabla boende även i Sverige detta året. Vi är övertygade om att campingplatserna kommer se helt annorlunda ut inom 5-10 år, vi ska då vara den självklara leverantören för campingplatsen för att göra detta möjligt, uppger Peter Blomqvist.
– Vi har även möjlighet att tillverka mobila bostäder till olika teman för campingplatser, som till exempel pirattema, fisketeman och så vidare. Vi utformar då bostaden tillsammans med altanen för att passa temat. Det som campingplatserna har gjort historiskt är att köpa modulbyggda bostäder alternativt byggt egna bostäder, vi tillhandahåller ett helhetskoncept för campingplatserna som ingen annan gjort innan, uppger Peter Blomqvist vidare för Metal Supply.