Kemiteknikkoncernen byter namn till Tellus
Helsingborgsbolaget samlar produkterna under tre övergripande varumärken.
– Tellus signalerar omsorg om vår planet och ett hållbart erbjudande, vilket överensstämmer mycket väl med vår ambition att fortsatt vara en ledande kraft i arbetet med att minska kemins miljöpåverkan. För oss handlar det om att erbjuda trygg kemi: att minimera såväl resursförbrukning som miljöpåverkan genom att utveckla effektiva hållbara produkter med hjälp av förnybara råvaror, säger Erik Hantoft, vd för NC Lahega.
Den nya varumärkesstrategin innebär även att koncernens produkter samlas under tre övergripande varumärken: Lahega för fordonsvård, Liv för hygien och rengöring samt Strovels för rengöringsprodukter och processhjälpmedel inom tillverknings-, underhålls- och livsmedelsindustrin.
Utöver de egna varumärkena kommer koncernen att arbeta med kundernas egna märkesvaror under namnet Private Label by Tellus.