Google ger metalltillverkaren Simons nya kunder
De kommer först vid en sökning på ordet formblåsning.
Många bolag har förstått att det kan ge nya kunder om man kommer högt upp i Google.
– Den framgångsrika sökmotoroptimeringen på ordet formblåsning samt flera andra ord har utan tvekan gett oss flera nya kunder, säger Torbjörn Nordenström, vd och ägare av Simons.
GnosjoRegion.se har under en tid använt Simons Metallindustri & Formblåsning i Gnosjö som testpilot för att bevisa värdet av sökmotoroptimering.
För någon vecka sedan passerade bolaget alla konkurrenter och slutligen även Wikipedia. Simons hemsida www.formblasning.com kom längst upp när någon söker på “formblåsning”.
Sedan 1948 har Simons tillverkat båtbeslag till segel- och motorbåtar. År 2000 började andra generationen Nordenström bygga upp formblåsningsavdelningen och i dag står formblåsning av tekniskt gods i plast för 80 procent av verksamheten. Just formblåsning av tekniskt gods på legobasis uppges det inte vara många som sysslar med.