Pris till Struers för mekanisk mätutrustning
Struers har mottagit 2008 års Frost & Sullivan Growth Excellence pris inom den globala marknaden för mekanisk mätutrustning.
Struers har mottagit 2008 års Frost & Sullivan Growth Excellence pris inom den globala marknaden för mekanisk mätutrustning. Huvudargumenten för att belöna Struers är: "Struers är ett betydande namn inom materialvärlden och förlänger sitt varumärke in i hårdhetsmätningsvärlden genom att kontinuerligt utnyttja sin applikationskunskap och utveckla produkter och tjänster."
Intern kunskap, träning och utbildning
Struers filosofi och strategi är inte bara att sälja sina produkter till sina kunder men också att utveckla tjänster kring sina produkter. Företaget bygger kontinuerligt upp intern kunskap, som omfattar fullständig intern träning och utbildning av sin globala säljkår och serviceorganisation. Struers har utbildat lokala servicetekniker på de flesta av sina marknader nära sina kunder och detta anses vara en viktig konkurrensmässig nyckelfaktor för Struers. "En perfekt kombination av att ha en bra produkt,
försäljningskanal, utbildning och service har uppenbarligen ökat Struers tillväxt på
hårdhetsmätningsmarknaden", säger Frost & Sullivan's branschchef Jessy Cavazos.
Innovativa produkter
Struers har en ömsesidig relation med den innovativa hårdhetsmätareproducenten EMCOTEST:
"På detta sätt, designas flera högteknologiska hårdhetsmätare av Struers, tillverkas av EMCO-TEST och säljs under Struers varumärke och logotyp ", fortsätter Cavazos. Därför ligger ett av de viktigaste
skälen till Struers tillväxt på hårdhetsmätningsmarknaden i dess varierade och kompletta produktlinje. Förhållandet med EMCO-TEST har också gjort det möjligt för Struers att dra nytta av EMCO-TEST:s tillverkningskapacitet och även stärka sina distributionskanaler på hårdhetsmätningsmarknaden.
Unika online-tjänster
Genom sin unika tjänsteportal online kallad e-Gate, har Struers positionerat sig som ett modernt och innovativt företag. Via e-Gate,erbjuder Struers tjänster dygnet runt till sina kunder, allt från e-utbildning (online kurser i materialografi), e-träning (online-utbildning i produktinstallation och drift), e-Metalog (fri databas som innehåller mer än 500 preparationsmetoder) till e-handel. "Dessa unika tjänstemöjligheter har hjälpt Struers som ett globalt företag att överbrygga geografiska hinder och har också ingjutit förtroende hos sina kunder." tillägger Cavazos.
Om priset
Frost & Sullivan Growth priset presenteras för företag som ett erkännande av att ha gjort ett enastående bidrag till sina respektive branscher eller uppnått en konkurrensmässig eller kundbaserat ledande ställning på marknaden.
Om Struers A/S
Struers är världens ledande leverantör av materialografisk preparationsutrustning och förbrukningsvaror, hårdhetsmätare och bildhanteringsprogram. Företaget har dotterbolag i 19 länder och har mer än 40% av världsmarknaden.
Frost & Sullivan
Frost & Sullivan, Growth Partnership Company, är partner med kunder för att öka deras tillväxt.
Bolagets TEAM forskning, Growth Consulting and Growth Team™ Membership ger kunder styrka att skapa en tillväxtfokuserad kultur som genererar, utvärderar och implementerar effektiva tillväxtstrategier. Frost & Sullivan har över 45 års erfarenhet av att samarbeta med Global 1000 företag, växande företag och investeringssällskap från mer än 30 kontor på sex kontinenter. För mer information om Frost & Sullivans Growth Partnerships, besök http://www.awards.frost.com .