Krisen gynnar marknadsföring på nätet
Krisen har som konsekvens att många företag försöker reducera utgifterna till marknadsföring. Detta gynnar marknadsföring på nätet.
En nätannons är ofta dessutom billigare än en traditionell tidningsannons och många företagsrådgivare uppmanar företag att använda digital annonsering för att reducera omkostnaderna till försäljning och marknadsföring.
Samma rådgivare förväntar också en ökad fokus på etablering av E-handel för att minska försäljningsomkostnaderna.
I Sverige uppgick E-handelns försäljning under 2008 till 20,4 miljarder kronor 2008. Det är en ökning med 15 procent jämfört med året före, enligt siffror från Posten och HUI (Handelns Utredningsinstitut ). Tillväxttakten var betydligt lägre under fjärde kvartalet men ökade ändå med 8,1 procent jämfört med motsvarande kvartal 2007.
Källa: Berlingske Business & Helsingborgs Dagblad
Var kunde man marknadsföra sig bättre än på Metal Supply? Se våra annonspriser här.