Damstahl rustar upp och nyanställer
När många företag skär ner på verksamheten rustar Damstahl AB upp inför framtiden. Insatserna innebär nyrekryteringar, logistikoptimeringar, en ökad satsning på rördelar och en stor kundundersökning.
Damstahl-gruppen har som mål att öka sin försäljning från dagens 80 000 ton till 120 000 ton år 2012. För att klara detta är investeringar i personalresurserna en självklar väg. Damstahl har nyrekryterat, omstrukturerat och ersatt samtlig personal som gått i pension. Under den senaste tiden har säljkåren förstärkts på samtliga kontor i Malmö, Stockholm och Göteborg. Två nya säljchefer har rekryterats, två helt nya Key Account Manager-tjänster har skapats och sex nya säljare finns nu utplacerade på de olika kontoren i Sverige. Damstahl arbetar nu också mer aktivt med marknadsföring. En marknadsassistent har anställts och ytterligare förstärkning av denna avdelning kommer att ske under våren.
Damstahl genomför också under 2009 ett större förändringsarbete. Som ett led i detta görs en omfattande marknadsundersökning under våren. En enkät har i dagarna skickas ut till huvuddelen av företagets kunder.
– Vi hör helt enkelt efter vad våra kunder önskar sig och sedan utformar vi handlingsplaner och strategier utifrån detta. Enkätsvaren ska hjälpa Damstahl att bli en ännu bättre leverantör. Det ser vi fram emot!, säger Damstahls VD Dan Jönsson.
Damstahl erbjuder redan idag branschens bredaste och djupaste sortiment av rostfritt stål men kommer att göra en ökad satsning på att marknadsföra rördelar. Vid årsskiftet realiserades också en del av Damstahls planerade logistikoptimeringar, lösningen Le Mans vilken ger Damstahls kunder i södra Sverige tillgång till 6000 ton rostfritt stål inom 24 timmar. Samtliga investeringar gör Damstahl till en bättre leverantör av rostfritt stål än någonsin tidigare som står väl rustat inför framtiden.
Källa: Damstahl
Damstahl truck |