Vill bli störst i världen
Trots att Axelent märker den rådande lågkonjunkturen, har de valt att se ljuspunkterna och satsar.
”Det är lätt hänt att man blir handlingsförlamad när orderstocken minskar och rubrikerna i media bara går i moll. På Axelent har vi valt att rusta istället för att varsla. Vi utbildar vår personal, vi ser över våra rutiner och gör oss redo för att snabbt kunna agera när det vänder. För det gör det, säger Stefan Axelsson, Marknads- och Exportchef Axelent AB.
Hos Axelent har man valt att sätta kunden i fokus.
- Alla ska förstå innebörden och värdet av att tänka kundnytta i allt som man gör, såväl i produkt som i handling. Den som är duktigast på att analysera och uppfylla kundens behov vinner. Vi vet till exempel att snabbhet och service är av oerhört stort värde för kunden, därför är hela vår organisation och vårt koncept uppbyggt kring just snabba och effektiva leveranser, säger Stefan Axelsson.
Företaget jobbar hårt för att få Axelent som varumärke känt på världsmarkanden och de ökar stadigt deras marknadsandelar.
Källa: X-News Axelent