23948sdkhjf

Förbättrad logistik

Damstahls logistikförbättring gör att kunderna i norra och mellersta Sverige kan få sina varor snabbare, optimeringen av logistikkedjan innebär också att lagret i Stockholm stängs.
Damstahls produkter blir nu tillgängliga för kunderna i norra och mellersta Sverige på 40-60 % kortare tid. Sedan ett år används ett liknande upplägg, kallat Le Mans, i södra Sverige som är mycket uppskattat hos kunderna.

En konsekvens av att logistikkedjan nu optimeras blir att lagret i Stockholm stängs i slutet av mars. Tre personer beräknas bli övertaliga. Damstahl har inlett MBL förhandlingar gällande omläggningen av logistikupplägget i Sverige.

"Vi beklagar att vi tvingas göra personalneddragningar", säger VD Dan Jönsson, " men i det tuffa marknadsläge som råder måste vi ta alla chanser att förbättra vår kundservice och öka vår effektivitet".
Damstahl har de senaste åren lagt mycket energi på logistiken för att kunna möta kundernas önskemål om kompletta leveranser och snabbare leveranstider.

Damstahls nuvarande partner gällande logistiken i Stockholmsområdet, Expresservice i Uppsala, kommer att få en nyckelroll i det nya upplägget. Leveranser kommer att gå över natt från lagret i Malmö för vidare spridning i Mellansverige. Orderstopptiden för order från Malmölagret kommer att utökas till kl 17.00. Leveranser till orter längre norrut kommer, precis som idag, att hanteras av externa speditörer.

Ökad tillgänglighet till hela Damstahls sortiment, mer kompletta leveranser, kortare och mer exakta ledtider till den stora merparten av våra kunder i mellersta och norra Sverige har varit utgångspunkten för denna förändring.

Källa: Pressmeddelande

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.11