Prismedvetna kunder har gett succé
Kundernas prismedvetenhet under finanskrisen har gjort att JL Labs AB försäljning inte har minskat, tvärtom – nu är företaget igång med att expandera både i Norge och Sverige.
- Idag är företag mer prismedvetna och det har varit en fördel för JL Labs, det har funnits en historik av höga kostnader inom CAD-branschen och det håller vi på att hjälpa företagen att få bort, säger Jan Laustsen från JL Labs.
JL Labs har succé med sina produkter och ryktet går, företaget har inte satsat speciellt på marknadsföring, utan det är ryktesvägen att kunderna har hittat till JL Labs.
Jan Laustsen fortsätter:
- När krisen slog till så började kunderna fundera på vad de betalade för, det gick inte längre att ösa ut pengar på överprisade programvaror. Det känns bra att kunna erbjuda CAD, CAM och produktionseffektivisering till hårt ansträngda företag som verkligen behöver dessa förbättringar, men varit låsta på grund av prisläget på marknaden.
Expanderar under 2010
Idag har JL Labs tre anställda i Halmstad och två i Danmark och de säljer sina produkter i hela Skandinavien, England och USA.
Nu öppnar de ett kontor i Norge, var de redan har anställt en medarbetare och inom när framtid öppnar de ett kontor till i Sverige, i Stockholmstrakten.
Mer information
www.jl-systems.se
Bildkälla: JL Labs, längst till höger, Jan Laustsen