Filmdebut för Nimo-KG
Kågerödföretaget har inför en kommande mässäsong tagit modell av en välkänd telefon- och datortillverkare.
Nu lanserar företaget en ny produkt på välkänt manér.
YouTube
Kortklippt frisyr, jeans utan bälte, sneakers, polotröja och en finurlig liten teknisk apparat – en kombination som vanligtvis följs av massornas jubel.
Nu visar entreprenörsföretaget Nimo-KG upp sin egen tolkning på YouTube. 180 kilo tyngre.
– Igenkänningsfaktorn är hög och den humoristiska blinkningen har lett till många skratt, säger Johan Bergman, VD på Nimo-KG i ett pressmeddelande.
Skilja sig från mängden
Företaget stod inför en intensiv utställningsperiod.
På kort tid skulle företaget medverka på ett flertal mässor, och för att sticka ut bland montrarna behövde man något annorlunda att visa upp. Något informativt, men samtidigt tillräckligt humoristiskt för att få stressade besökare att stanna till.
En kul idé
Valet föll på en film med en tydlig blinkning till en viss amerikansk telefon- och datortillverkare.
Extra passande då den största av mässorna anordnas i Chicago.
– De lyckas alltid bygga en stor hype kring sina produkter och är retoriskt väldigt duktiga. Att använda samma upplägg, men med en 180 kilos industrimaskin istället för en nätt liten telefon eller surfplatta, blev väldigt roligt. En kul idé som gick att genomföra trots begränsad budget, säger Johan Bergman.
Nimo-KG:s film finns i två versioner. En längre som inleds med en kort företagspresentation, och en kortare som enbart fokuserar på nya lyften SKV 300 C3. Båda går att hitta på YouTube via sökordet ”nimokg”. Filmen har tagits fram i samarbete med LTS Kommunikation.