Rekordväxaren i Göteborg ökar orderingången med 84 procent
Med kunder som Autoliv, Brose, Dräxlmaier, Cummins och Whirlpool åker tillväxten spikrakt uppåt.
Den starka expansionen internationellt fortsätter, exempelvis har företaget i Nederländerna vunnit sin största order hittills. Foto: FlexQube
USA fortsätter att vara en marknad med kraftig tillväxt och många intressanta kunder för oss och vi växer med 127 procent på marknaden under de första fem månaderna av året. I år har merparten av tillväxten kommit från Autoliv, Brose, Dräxlmaier, Cummins och Whirlpool.
Det svensk-amerikanska företaget erbjuder ett robust, modulärt och flexibelt koncept för att designa och bygga industriella vagnar och ställage.
– Vi ser en ökad öppenhet i marknaden för vårt modulära koncept och kunderna tilltalas av möjligheterna det skapar i framtiden kring justering, underhåll och ombyggnation. Dessutom får vi höga betyg vad gäller kundservice i allmänhet och vår unika process för framtagning av kundunika lösningar (DesignOnDemand) är mycket uppskattad av kunderna, säger Anders Fogelberg.
I april tog FlexQube dessutom första ordern någonsin från Frankrike och i Nederländerna vann företaget sin största order i landet hittills, under maj månad.
– Nykundsförsäljning är ett stort fokus för oss då vi ser att i stort sett alla kunder som prövar våra produkter är nöjda och återkommer. I Europa har vi i år den stora affären med Kuehne+Nagel i Sverige men vi ser även tillväxt på den tyska och holländska marknaden, säger Anders Fogelberg.