Kraftig tillväxt för Axjo-gruppen
Gnosjöföretagets produkt har blivit global.
Aldin Avdic är Area Sales Manager på Axjo Plastic.
– Vi har precis lanserat vår nya logga, invigt våra nya kontor och vår nya lobby och lanserar nya, stapelbara kabeltrummor som är mer transporteffektiva, säger han.
Enligt honom är det kundfokus, funktionalitet, kvalitet och miljötänk som driver företaget, med i dag försäljning i 58 länder, framåt.
Axjo-gruppen sysselsätter numera allt som allt 120 medarbetare och omsättningen landar på 320 miljoner kronor.
Sedan starten 1945 har företaget växt kraftigt.
Det globala bolag som de har utvecklats till leds från huvudkontoret i Gislaved.
Kabeltrumman i återvunnen plast har fokus på miljöanpassning och transporteffektivitet.
Produktionsanläggningar finns, förutom i Gislaved, även i USA och Kina. Säljkontor har inrättats i alla världsdelar för att få en nära kontakt med marknaden.