23948sdkhjf

Nätverket Hardox Wearparts växer

I slutet av förra året var antalet medlemmar 360 jämfört med 265 ett år tidigare.
SSAB:s nätverk inom eftermarknadsaffären Hardox Wearparts växer. I slutet av förra året var antalet medlemmar 360 i nätverket som är globalt. Ett år tidigare var motsvarande siffra 265.

Företaget uppger att tillväxten är enligt plan. Det gäller såväl medlemsantal, geografisk räckvidd och affärens tillväxt.

– Vi kan vara rätt nöjda med expansionshastigheten – men det är inte bara medlemssiffror som räknas, utan det viktigaste är att vi är engagerade och att vi når ut på slutanvändarmarknaden. 2017 växte Hardox Wearparts verksamhet med cirka 12 procent på årsbasis, säger Erik Sundström, som ansvarar för utveckling av nätverket, enligt ett pressmeddelande.

Förra året tillkom ett tiotal nya länder – bland annat Algeriet, Libanon, Saudiarabien och Zambia.

– Vi hade en mycket stark expansion i Kina i fjol där vi fördubblade medlemsantalet och nu har över 30 medlemmar. Vi har en massa outforskade affärsmöjligheter på den kinesiska eftermarknaden eftersom den är så stor. Vi har riktat in oss på byggsegmentet, cementindustrin, stenbrott och anläggningsmaskiner, och gruvdrift är också en viktig kund, säger Erik Sundström enligt pressmeddelandet.

För i år är planen att öka det totala antalet medlemmar upp mot 500 stycken.

Hardox Wearparts är företagets satsning på eftermarknadsförsäljning. Målet är att det ska utvecklas till en allt i ett-butik för slitdelar och tjänster och betjäna kunder på eftermarknaden inom industrin och sektorer som gruv- och bergbrytning, infrastruktur, byggande och återvinning.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.096