Så här når du framgång på Hannovermässan
Tysk-Svenska Handelskammaren bjuder in till ett seminarium den 30 maj.
Organisationen har bjudit in Marco Siebert som är chef för internationella relationer på Deutsche Messe. Han kommer att berätta vad Sveriges partnerskap innebär och vilka möjligheter det ger att visa upp sig för den tyska marknaden, enligt ett pressmeddelande.
Verena Adamheit, med titeln Market Entry-konsult på Tysk-Svenska Handelskammaren, kommer att ge råd om mässor som ett marknadsföringsinstrument. Det handlar till exempel om hur det går att få till affärsmöten på mässor och tips om vad man bör tänka på i tysk affärskultur.
Till sist kommer det svenska cleantechföretaget FMTP Power, som ställde ut på Hannovermässan i år, att ge råd och tips.
Arrangemanget riktar sig mot tillverkande industri och energiföretag som är intresserade av den tyska marknaden.
Hannovermässan är en av världens största industrimässor. Inriktningen är mot industriell automation och IT, Industrie 4.0, energi- och miljöteknik, industriteknik, produktionsteknik och tjänster samt forskning och utveckling.