Stålnätverket växer
SSAB Hardox Wearparts har nu ökat till 400 centers i hela 85 länder.
Nätverket har växt kraftigt de senaste åren. I slutet av 2017 var antalet medlemmar 360 stycken jämfört med 265 ett år tidigare.
– För oss är det viktigt att ha tillförlitliga partner – lokala företag som känner till det lokala företagandet. Feedback från kunderna är oerhört viktig och nätverket spelar en viktig roll för att samla in feedback. På lång sikt har SSAB som mål att bli den ledande tillverkaren och leverantören av slitdelar och slitdelsservice globalt, säger Gregoire Parenty, chef för SSAB Services, enligt ett pressmeddelande.
Hardox Wearparts är SSAB:s satsning på eftermarknadsförsäljning. Målet är att det ska vara en allt i ett-butik för slitdelar och tjänster och betjäna kunder på eftermarknaden inom industrin och sektorer som gruv- och bergbrytning, infrastruktur, byggande och återvinning.
Stålföretaget uppger att utvecklingen för Hardox Wearparts har varit mycket god i Nordamerika och Mexiko. Flera europeiska länder har också haft en fin utveckling – som Tyskland, Italien, Polen och Storbritannien.
Även marknaderna i Australien, Kina och Japan har haft en god utveckling.