23948sdkhjf

XMReality lanserar nya AR-funktioner

Företaget lanserar nya funktioner och ett nytt sätt att komma åt kunskapsdelningsverktyget XMReality Remote Guidance via en webbklient.

XMReality demonstrerade de nya funktionerna i AR-verktyget XMReality Remote Guidance för utvalda kunder vid XMReality Conference 2018. De var de första utanför XMReality att prova nyheterna. De nya möjligheterna uppskattades av kunderna då de väntas förbättra deras affärsprocesser.

Den nya webbklienten gör det möjligt för användare att få snabb åtkomst till AR-verktyget utan att först behöva ladda ner en app. Det är särskilt användbart för företag som har användare som inte använder verktyget så ofta.

– Antalet AR-aktiverade enheter kommer att växa väldigt mycket de närmaste åren, till över en miljard mobila enheter 2023. Naturligtvis kommer konkurrenslandskapet att växa i komplexitet allteftersom marknaden växer och bli en utmaning för programvaruleverantörer och innehållsskapare inom AR. Ett universellt webbgränssnitt kommer att mildra detta och strömlinjeforma programvarornas ekosystem, säger Eric Abbruzzese, huvudanalytiker, ABI Research.

IoT-integrationen gör det möjligt att visualisera maskindata i ett XMReality Remote Guidance-samtal och därigenom skapa en användarupplevelse som gör det möjligt för användaren att lösa problem snabbare och mer exakt. Det kommer att hjälpa företag till exempel vid inspektioner, då det går att både visualisera data och ansluta till en extern expert i samma bild.

En annan nyhet är att XMReality nu introducerar samtal med flera deltagare i XMReality Remote Guidance. Det blir möjligt att inkludera fler personer i videosamtalet, vilket kunder har efterfrågat.

Om XMReality Remote Guidance 

XMReality Remote Guidance är ett AR-aktiverat verktyg för kunskapsdelning som låter dig kommunicera med gester, tal, chatt eller pekare med någon på en helt annan plats. Verktyget inkluderar: En unik överlagringsteknik med vars hjälp man kan styra andras händer som om man var där själv, en webbportal för att hantera team och användare och att mäta användningen, samt integration via API på klientsidan.

Företagets kunder finns främst inom industrin.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.11