23948sdkhjf

Celsa Steel Service Nordic får en nordisk marknadschef

Magnus Lundgren tillträder den helt nya tjänsten vid årsskiftet.
Magnus Lundgren har från och med den 1 januari 2019 utsetts till nordisk marknadschef för Celsa Steel Service Nordic.

Det är en ny tjänst inom företaget. Syftet är att stärka den nordiska försäljningsorganisationen.

Magnus Lundgren har varit verksam i företaget ända sedan 2003 och kommer närmast från rollen som marknadschef för Celsa Steel Service Sverige.

Celsa Steel Service uppger själva att de har en hög ambitionsnivå när det gäller att utveckla produkt- och tjänsteutbud i syfte att skapa en effektiv byggprocess.

– Vi har skapat ett klimat där vi hela tiden tar nya steg framåt. Senaste exemplet är vår satsning på betongkomplementprodukter som tillsammans med svetsade konstruktioner och andra förädlade armeringsprodukter skapar ett tydligt och mätbart mervärde för kunderna, säger Magnus Lundgren, enligt ett pressmeddelande.

Celsa Steel Service finns som bolag i varje nordiskt land och omsätter tillsammans cirka 3,2 miljarder kronor.

Råmaterialet kommer uteslutande från det egna stål- och valsverket i Mo i Rana i Norge. Enligt företaget bedrivs där Europas miljövänligaste tillverkning av armeringsstål.

Bearbetning och lagerhållning finns på 15 platser i Norden.

– Mycket av framgången ligger i förmågan att samordna våra verksamheter i de nordiska länderna. Vi är en stor spelare i varje land och kan skapa en enorm kraft, säger Magnus Lundgren.

Celsa Steel Service har sina rötter i Halmstad stålverk.

Företaget är en del av den spanska koncernen Celsa Group med huvudkontor i Barcelona.

Celsa Group är en av Europas största stålproducenter med flera stålverk och försäljningskontor över hela världen.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.078