Sandvik, Volvo och SKF kör virtuellt
I år kommer både Sandvik, Volvo och SKF att köra sina kapitalmarknadsdagar virtuellt.
Från början var det tänkt att Sandvik, Volvo och SKF skulle arrangera sina kapitalmarknadsdagar gemensamt. Tanken var att kapitalmarknadsdagarna skulle innehålla besök på Sandviks och SKF:s enheter i Österrike för att sedan besöka Volvo i Sverige.
Med anledning av omständigheterna kring coronaviruset meddelar dock företagen nu att eventen istället kommer att hållas virtuellt.
Först ut blir Sandvik som den 3 november kommer att presentera en uppdatering kring Sandviks strategi och utveckling. Presentationerna kommer att hållas av Stefan Widing, koncernchef och vd, Tomas Eliasson, ekonomi- och finanschef, samt av företagets affärsområdeschefer.
Den 4 november är det dags för SKF och under det digitala evenemanget kommer koncernledningen att ge information om utvecklingen på SKF:s strategiarbete, samt om koncernens finansiella och verksamhetsmässiga resultat.
Sist ut, 5 november, blir Volvo där koncernledningen i en livestreamad sändning kommer att presentera koncernens strategiska inriktning, åtgärder för att fortsätta förbättra lönsamheten och förändringsresan, samt nya och mer hållbara teknologier såsom elektriska fordon drivna av batterier eller vätgas.