23948sdkhjf

LKAB byter profil

LKAB satsar kraftigt på utveckling och tillväxt och lanserar ett uppdaterat varumärke
LKAB har stora ambitioner att på några år använda det gynnsamma läget på järnmalmsmarknaden till att bygga ett större och starkare företag. Plus 35 procents leveransförmåga till år 2015 är planen i ett första steg.

– Våra möjligheter att nå våra ambitiösa mål beror mycket på hur människor, myndigheter och organisationer värderar det vi gör i vårt företag. Bilden av industrin, och gruvnäringen i synnerhet, är i stora stycken förlegad. Vi är ett framtidsföretag, och det vill vi förmedla till omvärlden. Den gamla kostymen speglade inte LKAB:s förmåga att genom forskning och innovation ta fram ny teknologi och produkter som ger oss en ledande position på marknaden, säger kommunikationsdirektören Lotta Fogde i ett pressmeddelande.

Ständig utveckling
Målet är att hela LKAB ska agera på det sätt som stödjer bilden av det innovativa företaget i ständig utveckling. Därför har företagets värderingar – engagerade, nytänkande och ansvar – formulerats och börjat användas internt.

– Vi kraftsamlar hela koncernen kring varumärket LKAB. Den kanske viktigaste förändringen är att flera av våra dotterbolag byter namn, så att det framgår tydligare att LKAB-koncernen rymmer flera olika verksamheter som alla stödjer huvudaffären, kommenterar Lars-Eric Aaro, LKAB:s vd och koncernchef.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.078