23948sdkhjf

Haldex förstärker globalt försäljningsfokus

Haldex AB (publ) meddelar utnämningen av Ed Meador till Senior Vice President, North American Sales, med plats i Haldex koncernledning och ett förstärkt fokus på global försäljning.
Ed Meador har utsetts till Senior Vice President, North American Sales, från och med idag den 14 november, 2012. Ed Meador har över 25 års erfarenhet från den kommersiella fordonsindustrin och har tidigare haft ledande positioner inom Motor Wheel Commercial Vehicle Systems, Hayes Lemmerz International och Fontaine (en Marmon Group Company). Haldex koncernledning kommer att utvidgas till att omfatta Ed Meador.

-Jag är glad över att Ed Meador kommer till Haldex och jag ser fram emot hans bidrag som medlem i vår koncernledning. Haldex kommer att gynnas av Eds erfarenhet och kunskap om de nordamerikanska kommersiella lastbils-, släpvagns- eftermarknads-, militär- och jordbruksmarknaderna. Denna utnämning kommer ytterligare stödja vår målsättning med ett starkare och mer fokuserat Haldex, säger Bo Annvik, Haldex VD och koncernchef i ett pressmeddelande.

Haldex globala ledning av försäljning och marknadsföring kommer ytterligare att stärkas genom följande förändringar:

Andreas Richter tillträder som Senior Vice President, Europe och ROW Sales med fortsatt ansvar för att leda Haldex Globala Marknads- och Varumärkesstrategier.

Aichang Li, Senior Vice President, Asia Pacific kommer att fortsätta att leda försäljningen och driva tillväxten på våra viktigaste marknader i Asia Pacific.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.078