Volvo blir stolt partner till Melodifestivalen
Volvo Personbilar Sverige blir stolt partner till Sveriges största musikfest - Melodifestivalen.
-Melodifestivalen och Volvo finns i nästan varje svenskt hjärta. Det var ett enkelt val att bli partner, säger Anders Gustafsson, VD Volvo Personbilar Sverige i ett pressmeddelande.
En del av Sverige
På svenska vägar rullar över en miljon Volvobilar. Melodifestivalen ses varje år av flera miljoner svenskar. Den naturliga kopplingen gjorde det enkelt för Volvo Personbilar Sverige att bestämma sig för partnerskap med Melodifestivalen.
-De som följer Melodifestivalen är också de som är våra kunder, säger Anders Gustafsson.
Melodifestivalen består för 2013 av fyra delfinaler i Karlskrona, Göteborg, Skellefteå och Malmö. Andra chansen blir i Karlstad och den stora finalen är i Friends Arena i Stockholm. Den första deltävlingen går den 2 februari och finalen är den 9 mars.
-Samma vecka som finalen har vi aktiviteter hos många av våra återförsäljare. Det blir provkörningar, artister från Melodifestivalen som kommer och uppträder, utlottning av finalbiljetter och mycket, mycket mer. Man kan se det som en veckas uppvärmningsfest, säger Anders Gustafsson.