Green Cargo nådde 95 procents punktlighet 2012
Green Cargos godståg nådde 95 procents punktlighet till kund för helåret 2012. Det är en höjning med två procentenheter jämfört med året innan.
– För våra kunder är punktlighet detsamma som när vi levererar vagnarna till deras spår på fabriksområdet, till hamnen eller till lageranläggningen. Green Cargo ska vara en trygg transportör för det svenska näringslivet och vår punktlighet är ett resultat av att hela företaget tänker säkerhet och punktlighet, från planerarna till lokförarna, säger Mats Hanson, Green Cargos marknadsdirektör i ett pressmeddelande.
– Grunden för punktlighet är att ha avgående tåg säkerhetstestade och klara för avgång i tid och där gör vår operativa personal ett gediget arbete i samverkan med våra kunder som har vagnarna lastade och klara i tid. Det kan vara en anledning till att Green Cargos tågpunktlighet är högre än för övriga godstågsbolag i Sverige, säger Mats Hanson.