23948sdkhjf

Han blir ny toppchef på Ruukki

Ny direktör för marknadsföring och kommunikation ska bygga på varumärket.

John Andersson blir ny direktör för marknadsföring och kommunikation på Ruukki Construction. Han beskrivs ha 20 års internationell erfarenhet av marknadsföring och har bland annat haft ledande befattningar på Yokohama Rubber Companys OHT-division för specialdäck, Electrolux, Lego och Coca-Cola, skriver företaget i ett pressmeddelande.

– Jag är glad över att kunna hälsa John varmt välkommen till Ruukki. Han har med sig omfattande internationell expertis när det gäller att bygga starka varumärken. Under hans ledning kommer vi att bli bättre positionerade att öka medvetenheten om vårt erbjudande och tydligt differentiera oss som en pålitlig partner för hållbara och högpresterande byggprodukter, säger Sami Eronen, vd på Rukki Construction.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Tipsa en kollega

0.053