Essve går på offensiven
Har anställt tio "nyckelpersoner" under sommaren.
Främst tillförs ny teknisk kompetens men även marknadsorganisationen får ökad kraft. Under sommaren har tio personer anställts.
”Vi har rekryterat väldigt strategiskt och satsat på de kompetenser som vi vet är avgörande för vår framtida framgång”, säger Essves vd Max Lagerstedt.
För att flytta fram positionen inom kemiteknik har Essve bland annat rekryterat Lisa Jungerts, tidigare nordisk marknadschef vid Henkel, som blir ny produkt- och utvecklingschef för lim och fog.
Essve har även rekryterat Brita Bläsung, tidigare svensk marknadschef vid Sika, som nu blir ny marknadschef för företagets svenska verksamhet. Hon tar över marknadschefsrollen för Sverige efter Mattias Sebell, som framöver ska lägga allt fokus på den internationella lanseringen av varumärket Essve.
Precis efter sommaren presenterades Ronny Belin, tidigare internationell försäljningschef vid Hultafors Group, som ny vd för Essves svenska verksamhet.
Essve är en stor aktör i Norden på infästningslösningar till bygg- och verkstadsindustrin.