Nyköpingsbolaget tar hem stor turkisk order
Deras system sänker bränsleförbrukningen och minskar koldioxidutsläppen.
Leverans beräknas starta under slutet av 2016 för att slutföras under 2017. Ordern kommer intäktsföras under 2016-2017.
– Vi är glada för denna order från Azur Aviation som är en ny kund till CTT och som värdesätter fördelarna med att installera Zonal Drying anti-kondensationssystemet och bemästra grundorsaken till de kondensationsrelaterade problem som orsakar onödiga underhållskostnader och badwill för dem. Härigenom ökar inte planets vikt orsakat av kondensation (vilket ökar bränsleförbrukningen och CO2 utsläppen) och planet får inte fuktproblem, som exempelvis elfel, som har negativ inverkan på rörelsekostnaderna redan efter ett par månaders drift, säger Peter Landquist försäljnings- och marknadschef på CTT Systems.
Zonal Drying anti-kondensatonssystem har, enligt bolaget, följande fördelar:
Lägre bränsleförbrukning och minskade CO2/NOX utsläpp genom minskad överskottsvikt från ackumulerad fukt uppgående till 200-300 kg i en Boeing 737/A320.
Högre tillförlitlighet/kortare ”Out-Of-Service”
Lägre kostnad för byte av isolering/blankets